zondag 28 augustus 2016

Pret met een testpakket.

Op facebook was een paar weken terug een leuke actie van P & R Carp (http://www.penrcarp.nl/) voorbij gekomen waar je je aan kon melden om kans te maken op een leuk test pakket bestaand uit een aantal van uit eigen boilies, pop ups, flavour en wat klein materiaal. Ik dacht laat ik eens gek doen en me hier voor aanmelden, meestal win ik nooit met zo iets maar met een behoorlijke dosis geluk werd ik als 1 van de 3 gelukkige uitgeloot om aan de slag te gaan met deze bollen. Na wat gegevens uit geleverd te hebben stond het pakket nog geen 2 dagen later bij mij op de tafel door de snelle service van P&R Carp. 



Eenmaal terug van een paar dagen Frankrijk was het tijd om aan de slag te gaan met het pakket. Gezien het warme weer wat ze afgaven heb ik m'n plan van aanpak hier wat op aangepast en besloten om een aantal dagen 1 ochtend en 1 avond sessie te gaan vissen. Hier in Goes heb je een aantal mooie stads wateren waar mooie vissen rond zwemmen maar waar wel behoorlijk wat dressuur op zit, en zeker aan de west veste. Dit leek me dan ook het uitgelezen water om de bollen te testen.

Dus maandag de eerste ochtend van de testserie op tijd uit bed en richting het water. Ondanks dat het een beetje motregende had ik toch m'n paraplu maar thuis gelaten want volgens buienradar zou het met een uurtje droog zijn en beter worden. Helaas was dit niet het geval en gedurende de hele sessie bleef het dus (mot)regenen. Ook de aanbeten bleven uit en ben toen gaan spelen qua diepte met een yellow master popup die 30 cm boven de bodem hing op een bedje van pink master voersticks. De eerste sessie leek uit te draaien op een blank maar kort voor het einde bleken 2 brasems kort na elkaar de 20 mm pink master niet te kunnen weerstaan. Niet echt het doel, maar goed vis is vis.




De zelfde avond ben ik terug gegaan voor sessie 2 van de dag. Niet op de zelfde stek maar een stuk verder op bij een eiland en een mooie riet kraag aan de overkant van het water. Op deze 2 stekken ben ik aan de slag gegaan met de pink master en de garlic red robin. In eerste instantie bleef het erg lang stil maar plots kwam m''n linker hengel voorzien van de pink master tot leven en begon de pieper te loeien. Na een mooie dril lande ik de eerste karper met de P&R boilies, het was geen grote maar met 12 pond was het toch een leuke vis om op de mat te hebben. Verder bleef het stil die avond en ben ik tegen schemer op gaan ruimen om op tijd naar bed te gaan zodat ik de volgende dag weer vroeg terug kon.




Bij aankomst de volgende ochtend stond er een tent van een nachtvisser wat van Richard (een maatje van me) bleek te zijn. Ik wist niet precies waar zijn lijnen lagen dus ik ben maar weer terug gegaan naar het eilandje, en nadat de lijnen in lagen kon het wachten beginnen. De sessie begon met een vliegende start want binnen de kortste keren had ik een aanbeet op de linker hengel die voorzien was met een surprise boilie en voor ik het wist lag er een mooi schubje van 13 pond op de mat, en na wat foto's mag hij weer lekker zijn rondjes gaan zwemmen.



Ondertussen was Richard al uit zijn tent gekomen en na opgeruimd te hebben kwam hij nog even bij mij kijken.
Terwijl we druk aan het praten waren over zijn nacht aan het water kwam plots mn linker hengel tot leven die voorzien was met de Surprise boilie. En wat een surprise bleek het te zijn, want er volgde een hevige dril waarin de karper zich vast zwom tussen wat obstakels in het middel van de plas en ik moest alle zeilen bij zetten om hem vrij te krijgen. In eerste instantie dacht ik echt dat ie er af was maar schijnbaar had ik hem toch met wat geluk vrij kunnen krijgen. Ik was erg blij dat Richard er was om te helpen scheppen en wat foto's te maken want het bleek een bak van een schub te zijn (een van de toppers van dit water) en met zijn 91 cm en 26 pond was dit een nieuwe PR voor mij. Een heerlijk begin van de dag zullen we maar zeggen, en ik ben een uurtje later naar huis te gaan om te ontbijten.




Met het euforische gevoel wat ik sochtends had op gedaan ben ik savonds voor de 2de sessie van de dag terug gegaan. Het was overdag erg warm geweest dus ik had het meeste vertrouwen in het ondiepe gedeelte, maar helaas heb ik deze avond geen vissen meer kunnen verleiden in 1 van de heerlijke bollen maar na zo een vangst als vanochtend heb ik vooral genoten van een heerlijke nazomer avond aan het water.  Ik ben dan ook redelijk op tijd gaan opruimen omdat ik de wekker voor de volgende ochtend behoorlijk vroeg gezet had om weer optijd aan het water te zitten.

Bij het schemer kon de derde test dag beginnen, en er was weer volop leven in het water te zien. Zeker toen ik de 2 stekken aangevoerd had met de de pinkmaster en de surprise boilie, want toen waren rond de stekken flinke bellen partijen te zien. Een aanbeet kon dus niet lang uit blijven, tenminste dat hoopte ik. En inderdaad, nog binnen het half uur gilde de sounderbox het weer uit en was mn slip aan het rammelen. Deze vis gaf niet heel veel strijd en ik vermoede dan ook dat het om een wat kleinertje ging.

Maar toen deze vis over het koord van het net gleed ging het om een mooie spiegel van 16 pond die schijnbaar de surprise boilie heerlijk vond. Hij had al z'n energie bewaard voor op de mat, want het was een klein gedoetje om samen met deze vis op de foto te gaan, maar in het belang van het welzijn van de vis heb ik maar genoegen genomen met de plaatjes die ik gemaakt heb en de vis snel terug het water in gedaan. De teller stond nu op 4 hele mooie vissen terwijl voordat ik met de P&R boilies aan de slag ging een goeie 6 a 7 keer geblankt heb.




Ik kan dus al met al zeggen dat ik erg tevreden ben over de producten die ik opgestuurd heb gekregen van P&R. De bollen zijn goed van geur, en zijn niet te hard maar ook niet te zacht. Als je ze open maakt is de master serie vol met deeltjes en dat zie ik persoonlijk graag in mijn boilies. Ook de soak en popups vielen goed in de smaak ondanks dat ik niks heb kunnen vangen met de popups. Wederom wil ik P&R Carp bedanken voor deze mogelijkheid en het genoegen was geheel aan mij op deze bollen te testen!

6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je PR. Deze knikkers hebben in elk geval jouw vertrouwen gewonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet wat jou schuur gaat vullen! Wat een bak zeg die schub, congratz.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je :).. Grote kans idd dat ik deze bollen nog eens ga gebruiken..

      Verwijderen
    2. Dank je :).. Grote kans idd dat ik deze bollen nog eens ga gebruiken..

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dankje, ben er erg blij mee.. erg typisch wel dat ik overal en nergens vis en dan zo een vis op 5 min van huis mag vangen..

      Verwijderen