dinsdag 16 augustus 2016

CarpInfo Jeugd Kamp 2016.

In aanloop van het jeugd kamp wat Carpinfo dit jaar heeft georganiseerd was ik gevraagd door Patrick Patje ( 1 van de beheerders/oprichters van CarpInfo) om afgelopen weekend een workshop penvissen te komen geven. Uiteraard kon ik dit niet afslaan, want wat is er nou leuker dan je passie delen met de nieuwe generatie. Dus zaterdag hebben we de wekker optijd gezet en zat ik samen met mn vriendin om iets over 7 in de auto richting Westerlo (BE). Door wat veranderingen kwa wegen die de tom tom niet kende was het even zoeken maar na een krappe 2 uur rijden waren we op plaats van bestemming.


Bij aankomst bij visclub de genieters, werden we warm verwelkomd met een goeie bak koffie en na een korte kennismaking met iedereen die in het “hoofdkamp” was ben ik een rondje gaan lopen rond de 2 visputten om kennis te maken met iedereen die niet in het hoofdkamp zat en een eerste indruk te krijgen van het water. Het kamp was heel leuk op gezet door een aantal teams te maken en deze allemaal een eigen “zone” te geven zodat iedereen zijn visje kon vangen zonder constant lijnen door elkaar te laten lopen.



Daarna ben ik alvast her en der wat gaan voorvoeren als voorbereiding op de workshops die ik rond half 11 / 11 uur zou gaan geven. Aan de grote put zat een prachtige kom die een beetje afzijdig lag van waar de rest aan het vissen was. Dus de uitgelezen plek om de workshops te houden en wat dingen voor te doen kwa peilen van de diepte enz. Na nog een bakje koffie konden we gaan beginnen. De kids waren weer opgedeeld in 3 groepen om het wat overzichtelijk te maken en ze kwamen om en om naar de workshop.

Nadat ik per groep mijn verhaaltje over de hengels, molens, materiaal en de grote lijnen over hoe penvissen werkt had gedaan had ik voor alle kids een goodie bag gemaakt met alles wat ze nodig hadden om te kunnen penvissen. Denk hierbij aan een handgemaakt dobbertje, knijploodjes stuitjes en dat soort dingen. Na de workshops kwamen bijna alle kids met hun hengeltje af en met wat hulp van mij werden de penmontages in de praktijk gebracht om het daadwerkelijk te gaan penvissen.





 Het was enorm mooi om te zien hoe snel ze het op pakte en al snel werden de eerste mooie visjes gevangen. Schijnbaar viel het actief vissen op onze geschubte vriend goed in de smaak en voor ik het wist was eigenlijk iedereen aan het pennen, zowel de kids als ouders/begeleiders. Geweldig om te zien dat het penvissen zo ontvangen werd en dat betekende dat mijn missie geslaagd was.




Na mijn workshop werd er ook nog een workshop popups maken gehouden door Chris en Jurgen van Starman products. Deze 2 mannen lieten de kinderen lekker kliederen met deeg, kleurstofjes en een heel assortiment aan flavours, met als resultaat een berg met popups  in alle kleuren van de regenboog. Naast dat het voor de kinderen heel erg leerzaam was heb ik zelf met volle aandacht staan kijken en tussendoor ook nog wat vragen gesteld want wie weet ga ik dat zelf ook nog eens proberen.



De rest van de middag ben ik samen met de andere kinderen lekker aan het pennen geweest en waar nodig geassisteerd. Ook heb ik zelf nog een paar mooie spiegeltjes en schubjes mogen vangen. S’avonds mochten we een vorkje mee prikken en hebben we de dag af gesloten met met een koud biertje voordat we weer in de auto sprongen.



Het was echt een enorm leuke dag, en heb veel leuke mensen leren kennen. Ook was het erg leuk veel mensen nu eindelijk eens in het echt te ontmoeten waar ik al enige malen mee gesproken had via facebook. Wederom wil ik hulde brengen aan Patrick, Marleen, Serge, Caroline en iedereen die zich ingezet heeft om dit mooie kamp mogelijk te maken. Ondanks dat ik er maar een dagje geweest ben, heeft de sfeer en de blije gezichten van de kids een zeer fijne indruk achter gelaten. En ik hoop dan ook bij eventuele volgende edities van de partij te mogen zijn.

6 opmerkingen:

  1. zalig om lezen blij om jou en je vrouwtje te leren kennen was gewoon supperrrrrrrrrrrrrrr
    grt patje en leen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verslagje :D Hopelijk tot volgend jaar! Groetjes Caroline , Serge & Maxx ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet :D! ik hoop dat we er bij kunnen zijn.. groetjes

      Verwijderen
  3. Leuk om je in te zetten voor de jeugd. Plezier kom helder naar voren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het geeft absoluut een groot gevoel van voldoening om de jeugd aan het pennen te krijgen en die blije gezichtjes te zien..

      Verwijderen