dinsdag 1 november 2016

Dagje aan de watergang.

Geschreven door : Nick de Waard ( OHK Crew Member )
Afgelopen vrijdag middag ben ik langs verschillende stekken gereden om te kijken waar we zaterdag het beste een dagje konden gaan vissen. Nadat ik bij de verschillende plekken ben geweest hebben Paul en ik besloten om de wekker zaterdag ochtend te zetten voor een dag vissen aan de watergang.

Paul stond om half 8 ‘s ochtends voor mijn deur. Het wakker worden valt op het moment nog niet echt mee na de bier sessie van vrijdag avond. Des ondanks hebben we de spullen ingeladen en zijn richting de waterkant gegaan. Helaas waren we nog geen 2 straten verder en konden we rechts omkeert omdat ik mijn laarzen vergeten was. We zijn hier nog even snel om gereden en nu konden we dan echt richting de waterkant.
Eenmaal op de stek aangekomen begon het al wat licht te worden en de mist die er was begon wat weg te trekken. Nadat we hebben besloten dat Paul zijn hengels aan de rechterkant parkeert en ik aan de linkerkant springt er een karper aan de rechterkant. Vol goede moed gaan we onze hengels optuigen en alle hengels in het water knallen.
Het blijft een hele poos stil, we zien niks geen activiteit meer op het water en het water ligt erbij als een spiegel. Na 2 uur is het dan eindelijk raak, de linker hengel van Paul krijgt een terug zakker. Na een mooie dril komt er een mooi schubkarpertje naar boven. Na de vis te hebben onthaakt en deze terug gezet is gooit Paul zijn hengel weer in op dezelfde stek als waar hij deze vis vandaan heeft getakeld.

Een uur later is het dan ook voor mij raak, ik krijg een aanbeet op mijn linker hengel. Ook deze keer is het een hele rustige aanbeet. Enkele minuten later weer een mooie schubkarper het net in. Na het terug zetten van deze vis gooi ook ik mijn hengel terug op dezelfde stek waar ik deze vis gevangen heb.

Na de laatste vis blijft het een lange poos stil. Ik besluit 1 van mijn hengels in te halen en deze hengel zover als ik kan naar links te gooien. Ook Paul besluit om opnieuw in te gooien. Na het in gooien van zijn verre hengel loopt hij naar zijn steuntjes en zie ik hem onderuit glieren. Ik bescheur het van het lachen en ook paul zelf ziet er de lol wel van in.
Alles op zijn plek en nog geen half uur later een keiharde fluiter op de hengel die ik een half uurtje geleden heb in gegooid. Weer een glijd er een mooie schub het net in. Snel onthaak ik de vis en gooi snel mijn hengel terug.

De rest van de dag blijft het stil en besluiten we op te ruimen. Bij het inhalen van mijn laatste hengel draai ik 2 slagen en jahoor muurvast! Na een poosje trekken krijg ik er wat beweging in en trek ik het mee naar de kant. Eenmaal voor de kant zie ik dat het om de grootste vangst van de dag gaat. Een hele dikke stok van de oude boarding die aan de overkant stond. Na deze vangst de spullen in de auto geladen en een lekkere koude pint gaan doen.

1. Met die paal heb je ook lekker je materiaal getest, kan dus tegen een stootje. Mooi oud schubkarper bestand zo te zien.