maandag 30 mei 2016

Wedstrijd zoet EGHV 27-05-16 Hertenkamp

Afgelopen vrijdag heb ik aan mijn eerste wedstrijd van het seizoen mee gedaan, die georganiseerd werd door de EGHV Goes. Het was echt heerlijk weer en alle voorbereidingen had ik de avond er voor al gedaan dus na het werk kon ik nog even ontspannen voor ik naar het hertenkamp zou gaan wat bij mij maar paar straten verderop ligt. Ik was een half uur van te voren al vertrokken met het idee dat het nog niet zo druk zou zijn, maar niks was minder waar. Bij aankomst zat de hele waterkant al vol met clubleden en het bleek met 35 man volle bak te zijn.



Nadat ik me ingeschreven had mocht ik mn plekje loten, en deze viel eigenlijk wel zeer gunstig uit. Bij het hertenkamp zijn de kanten merendeels kaal op een paar stukken na, maar ik had het geluk dat op mn gelote plekje zowel onder mijn eigen kant een rietkraagje zat en aan de ook aan de overkant. Dit sloot goed aan bij de tactiek die ik vandaag wou gaan gebruiken. De wedstrijd duurt maar 2 uur dus echt heel veel tijd heb je niet, dus ik was van plan de eerste 3 kwartier op de vorentjes en giebels te vissen onder mn eigen kant. En daarna om te schakelen naar een licht vast loodsysteem tegen het riet aan de overkant, maar dan specifiek op de karper.

In het eerste half uur bleef het relatief rustig maar had ik wel een paar beetjes op de pen,  jammer genoeg niks wat doorzette om al in een vroeg stadium wat punten op het bord te krijgen. Na een goeie 40 minuten had ik wel een goeie wegloper die ik helaas mis sloeg, vermoedelijk was dit een karper zo aan de kolk aan de oppervlakte te zien. Deze kans was verkeken dus het was tijd om te gaan schakelen. Dus ik heb toen snel mn andere hengel er bij gepakt die je al beaast klaar mag hebben liggen en heb een piepertje in de grond gestoken.

Nu kon het wachten beginnen, en kon ik eens kijken wat de rest van de deelnemers aan het doen waren. Mn vader was er toevallig ook en die kwam me gezellig supporten, dus alle tijd om een lekker potje te kletsen. Als ik zo links en rechts keek werd er maar heel weinig gevangen. Maar goed als er 35 man op een rij zit en je zelf bezig ben mis je natuurlijk wel eens wat.

Er verstreken weer 40 minuten en het eind van de wedstrijd kwam snel in zicht, ik had ondertussen de verwachting voor me zelf al bijgesteld dat het een blank zou worden en de eerste wedstrijd met 0 punten op het bord zou komen. Uit het niks begon mn pieper ineens te jengelen en toen ik de hengel op pakte voelde ik direct dat het om een mooie vis ging. Na een leuke dril lag er een mooie schub van 55 cm op de mat en dit mocht dan ook de grootste van de dag zijn, die ik tot mijn vreugde op mn naam mocht zetten.



Toevallig was er net een controleur in de buurt die de karper meteen gemeten heeft zodat deze niet het leefnet in hoefde. Na een fototje voor de website van EGHV heb ik snel de vis weer te water gelaten en mn lijn weer beaasd, zodat deze weer snel terug naar de overkant kon. Ik had tenslotte nog een half uurtje dus wie weet wat er nog te halen valt. Het half uurtje verstreek verder zonder enige actie en nadat het eind sein gegeven was, was het tijd voor iedereen om de lijnen uit het water te halen en de scores op te tellen.

Nadat alle leefnetten geteld en geleegd waren volgende de prijsuitreiking, en ik bleek naast de grootste vis van de dag ook de 4de plaats gehaald te hebben. Winnaar is geworden met 165 cm Harmen de Graaff. Hij had 4 mooie karpers gevangen en in het totaal totaal deden er 35 deelnemers mee, waarvan er 15 met vis. Totaal zijn er 26 vissen gevangen met een totale lengte van 722 cm. Met deze uitslag ben ik zeer content, en kijk alweer uit naar de volgende wedstrijd. Deze zal aan de oost veste plaats gaan vinden waar redelijk wat mooie vissen rond zwemmen, dus hopen dat ik dan weer op het scorebord mag belanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten